E-bike is er voor iedereen.

Er worden steeds meer e-bikes verkocht. Vooral voor het woon-werkverkeer en onder scholieren wordt de elctrische fiets steeds populairder.
En in plaatst van een E-bike te kopen worden ze tegenwoordig ook veel meer geleased.

E-bikes zijn allang niet meer alleen voor oude mensen, maar inmiddels rijden ook scholieren steeds meer op een e-bike. Onder de zestien mogen ze nog geen brommer, maar is de afstand van huis naar school vaak wel meer dan 15 kilometer. Een E-bike is dan een uitkomst.
Dat de aanschaf van een E-bike voor ouders wat duurder is weegt niet op tegen de kosten van een OV-Kaart, en bovendien is beweging heel belangrijk voor tieners.

De Technologie gaat door.

Door het steeds grotere aanbod van E-bikes daalt ook de prijs. De technologie om een E-bike te produceren wordt steeds goedkoper en er komen steeds meer merken bij.

Ook in het woon-werkverkeer gebruiken steeds meer mensen een elektrische fiets. En dan zien we ook meer de leasefiets, de ‘fiets van de zaak’.
Er wordt dan vaker gekozen voor de speed e-bike, die kan 45 km per uur.
Vaak krijgen werknemers zelfs geld toe als ze de leaseauto inleveren en kiezen voor een speed.
Het scheelt ongelooflijk aan brandstof, wegenbelasting en onderhoud.
En ook gezondheid speelt hierbij een rol. Fitte werknemers produceren meer.

Beweging is belangrijk.

Gezondheid wordt steeds belangrijker.
Uit diverse studies is al lang gebleken dat bewegen goed voor lichaam en geest is.
En daarbij hoeft niet eens altijd fysiek zwaar gesport te worden.
Steeds meer mensen willen daarom liever op de fiets.