Zware periode met het coronavirus

coronavirus-pandemie

Terwijl de coronavirus-pandemie zich blijft verspreiden, waardoor wielerwedstrijden en vele andere grote evenementen worden uitgesteld en geannuleerd, vraagt u zich misschien af wat u moet doen voor uw eigen persoonlijke gezondheid en hoe dit uw training zou kunnen beïnvloeden.

Is buiten rijden wel veilig!

Is het veilig om buiten te rijden? Ja, zolang je alleen bent en/of met gezinsleden (max 3 personen) maar niet in een groep. Het beste plan om nu te gaan fietsen is solo en zo van het buitenleven te genieten. in niet drukke gebieden, om zo de drukte op de fietspadden te voorkomen.

Houd afstand van elkaar!

Advies van de overheid?
houd 1,5 meter afstand, blijf zoveel mogelijk binnen en ga er alleen op uit voor een boodschap of een frisse neus en was uw handen meerdere keren per dag met water en zeep.
Dit om verspreiding van het virus zoveel mogelijk tegen te gaan. Mensen die te dicht bij elkaar samenkomen en het virus hebben kunnen het virus makkelijk overdragen aan een ander.
Wanneer mensen samenkomen en iemand niest of hoest, komen er druppels op voorwerpen die mensen aanraken en dan raken mensen hun gezicht aan waardoor de besmettingskans groter is.

Activiteitsduur!

Door 30 tot 60 minuten matige tot stevige activiteit binnen te krijgen, kan uw immuunsysteem virussen op afstand houden. Zorg ervoor dat u wel weet wat er in uw regio gebeurt en of er beperkingen of verplichte zelfquarantaines zijn. En als u ziek bent of het risico loopt het virus te verspreiden, mag u er niet op uitgaan.

Wat te doen in quarantaine.

Tijdens een quarantaine stelt wij u voor om wat te oefenen, terwijl je in quarantaine blijft, waar je ook bent om gezond te blijven  lichaamsgewicht oefeningen doen of rijden op je hometrainer of een tacx trainer zijn geweldige manieren om dit te doen. Tenzij je ziek bent.

Griep verschijnselen.

Als je griep of coronavirus hebt, vaak niest, veel hoest of koorts hebt, denken zieke mensen ten onrechte dat ze het virus uit het systeem kunnen halen door het eruit te zweten.  Dat is een mythe. 

Neem uw verschijnselen dat ook serieus en houd uw zelf goed in acht. Het advies is bij de genoemde verschijnselen blijf thuis en neem bij twijfel altijd telefonisch contact op met uw huisarts.

Eén gedachte over “Zware periode met het coronavirus

  • Ik dacht dat het duidelijk was,
    Alleen naar buiten als dat nodig is.
    Recreatief fietsen lijkt me daar toch echt niet onder te vallen.
    Mensen worden ook zoveel mogelijk van stranden en parken geweerd, omdat men daar naar toe gaat om recreatief te wandelen.
    Naar werk op en neer fietsen is een ander geval.
    Daar kan ik in komen.
    Maar recreatief fietsen is naast het nodige besmettingsgevaar, ook een extra belasting voor de maatschappij door de ongevallen die altijd weer voor komen onder de fietsers, welke nogal eens ernstig uit vallen vanwege de kwetsbaarheid van fietsers. Daarbij helpt het niet als men op verhoogde snelheid fietst.
    Een ernstig ongeval betekend doorgaans al snel ziekenhuis opname met niet zelden IC ook.
    Dat is een belasting van de zorg waar nu niemand op zit te wachten.

    Recreatieve fietsers zijn asociaal bezig tijdens tijden van Corona.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: