dinsdag 19 maart 2024

knooppuntenroute bordje weg?

knooppuntenrouteOp een knooppuntenroute is een bordje weg !

Vele fietsliefhebbers maken gebruik van het knooppuntenroute-systeem in Nederland.
En natuurlijk willen we allemaal dat dit routesysteem compleet is.
Een bordje dat mist, fout geplaatst is of een verkeerd nummer bevat is natuurlijk voor elke fietser niet leuk.

Daarom is er de website Bordje weg van Het Fietsplatform waar u kunt aangeven welk bordje, cq route niet correct is.

Hoe gaat dit in zijn werk ?

Het systeem stuurt een melding over de bewegwijzering rechtstreeks door naar de juiste onderhoudsinstantie.
Deze instantie is verantwoordelijk voor het verwerken van de melding en het oplossen van het probleem.
Het Fietsplatform houdt overzicht over het aantal meldingen.
In de e-mail die u ontvangt, staat het adres aangegeven waar de melding naartoe is gestuurd.
Mocht u willen reageren, dan kan dat rechtstreeks naar dat adres.

Hoe snel worden meldingen opgelost?

Als niet duidelijk is op welk bord een klacht betrekking heeft, dan is het oplossen ervan lastig.
Daarom zijn enkele invulvelden verplicht.
Wanneer de informatie uit die velden ontbreekt is het onmogelijk de klacht goed te lokaliseren en op te lossen.
In principe zouden meldingen binnen vier weken moeten zijn opgelost.
Mocht u in het veld zien dat er niets met uw melding wordt gedaan, dan raden wij u aan om de melding na vier weken nogmaals in te voeren.

Wat gebeurt er met de ingezonden gegevens?

Wanneer u een melding doet, dient u uw e-mailadres in te voeren.
Vervolgens ontvangt u uw melding op het ingevoerde e-mailadres, met het verzoek om de melding te bevestigen.
Zo voorkomen we dat per ongeluk foute meldingen worden gedaan.
Dan gaat immers een aannemer voor niets het veld in om een niet bestaand probleem op te lossen.
Dit kost tijd en geld waardoor de onderhoudskosten zullen stijgen.
Uw e-mailadres wordt alleen gebruikt om de melding te bevestigen en vervolgens samen met de melding aan de onderhoudsinstantie door te sturen.
Zij kunnen dan eventueel contact met u opnemen als er vragen zijn rondom de melding.

Kortom, ziet u dat er in het knooppuntensysteem een bordje mist, of iets niet correct is, meld het. Dan kan er wat aan gedaan worden.