DT swiss tubeless conversion kit

DT swiss tubeless conversion kit

Leestijd

3 minuten.

Gemiddeld genomen tijd dat iemand dit artikel leest.

Kosten

€ 40,-

Dit zijn ongeveer de kosten dat wij hebben betaald.

Gereedschap

Schone doekbandenlichters (nylon liefst)Bandenmontage pasta

Niveau

4/5

Dit is een richtlijn aan de moeilijkheid van de klus.

De DT Swiss Tubeless kit dient uitsluitend te worden gebruikt in combinatie met velgen en banden van DT Swiss. Wanneer deze kit wordt toegepast op andere velgen, wielen of banden, wijzen wij elke aansprakelijkheid af. DT Swiss verstrekt geen garantie met betrekking tot de werking van de Tubeless kit, aangezien wij geen controle hebben over de gebruikte banden.

DT Swiss beveelt het gebruik van UST*-banden aan.

Het dichtmiddel dient te worden opgeslagen op een droge en donkere plaats bij temperaturen tussen 15-25°C. Indien het dichtmiddel na het schudden verhardingen en/of klonters vertoont, mag het niet meer worden gebruikt. Wanneer het dichtmiddel in de band is opgedroogd, dient het te worden vervangen.

In de volgende gevallen kunnen geen aansprakelijkheids- of garantieclaims worden ingediend:

  • De montage is niet volgens de gebruiksaanwijzing uitgevoerd.
  • Velgen of wielen van DT Swiss, tubeless banden zijn niet gebruikt.
  • De vervaldatum van het dichtmiddel is verlopen.
  • Schade door externe factoren.

Het bandensysteem dient vóór elke rit te worden gecontroleerd op drukverlies. Als de fiets fouten of aanwijzingen van fouten vertoont, mag deze niet worden gebruikt. Indien de fiets toch wordt gebruikt en dit leidt tot vergroting van het productdefect of schade aan andere onderdelen, hoewel de gebruiker dit had kunnen opmerken, wordt elke aansprakelijkheid afgewezen. Bij twijfel dient u contact op te nemen met een DT Swiss Servicecenter.

*UST (Universal System Tubeless) is een handelsmerk van Mavic Inc. Frankrijk.

Op de afbeeldingen wordt gebruik gemaakt van een velg zonder spaken. U dient deze kit pas te installeren nadat de velg is gespaakt.

 

Doe de tape in de velg.

  1. Maak de velg schoon en ontvet hem.
  2. Start met het aanbrengen van de tape tussen het eerste en tweed spaakgat naast het ventiel gat.
  3. Breng de tape onder enige spanning aan in het velgbed.
    Wees er zeker van dat de tape goed in het midden van de velg geplakt wordt.Brang de tape aan
  4. Maak een overlap van 10 tot 15 cm als je de velg helemaal rond bent.Overlap 10 tot 15 cm
  5. Druk de tape goed aan in het velgbed met een schone doek.Tape goed aan drukken

Breng het ventiel aan.

  1. Kijk waar het ventiel hoort te zitten.
  2. Prik door de tape daar waar het ventiel komt, groot genoeg om het ventiel door te laten.Prik de tape door bij ventiel
  3. Druk het tubeless ventiel door de tape.
  4. Wees er zeker van dat het ventiel goed geplaatst is volgens de afbeelding.Druk tubeless ventiel door tape
  5. Plaats de o-ring en de moer.
  6. Draai de moer hand vast zonder enig gereedschap.O-ring en moer plaatsen

 

De band om de velg.

  1. Maak de wang van de band goed schoon.
  2. Breng voldoende smeermiddel of zeep water aan op beide kanten van de band.Bandenmontage pasta aan op de band
  3. Breng de eerste wang in de velg.
  4. Breng de tweede wang van de band voor 80% aan in de velg zoals de afbeelding met het ventiel bovenaan.Monteer de tweede deel voor 80%
  5. Lees de beschrijving van het afdichtmiddel. Veiligheid gaat voor alles.
  6. Gebruik een veiligheidsbril.
  7. Vul de band met 75 ml afdichtmiddel.
  8. Breng de gehele band nu in de velg.
    ! Pas op met bandenlichters dat u de velg en de tape niet beschadigd.Vul de band met 75ml afdichtmiddel

Pomp de band op.

  1. Breng de band onder druk tot het maximum.Onder druk brengen
  2. controleer of de band goed zet in de velg.
    – De band moet over de hele velg correct aansluiten.Controleer de band of hij er goed op ligt
  3. Draai het wiel langzaam rond zodat het afdichtmiddel overal terecht komt.
  4. Nadat de band geheel afgesloten en op druk blijft kun je de druk van de band iets verlagen naar eigen wens.
  5. Maak een testrit en controleer de druk een aantal keren.
  6. Check het afdichtmiddel regelmatig en vervang het als dat noodzakelijk is.Draai het wiel langzaam rond